Alla inlägg under oktober 2014

Av Kokki - 21 oktober 2014 19:51

Hejhej! 


Denna veckan börja med att jag blev sjuk och den har fortsatt med att jag är sjuk... 

Hatar att ha så förbannat tråkigt.. Man blir ju rastlös hela tiden.. 

Så jag gjorde något åt det.. Hehe 


Fick för mig att testa olika Halloween sminkningar, en kul grej liksom.. 

Alla tjatar ju om att dem inte vet vad dem ska vara på Halloween så tänkte visa mina resultat av dem olika sminkningarna jag gjorde så kanske ni får nga idèer    


Första tog ungeför 40 minuter att göra.. Men ändå ganska enkel      

De ska förreställa blodådror elr ngt liknade    


De ända man behöver ha är: 

Svart o röd ögonskugga 

Svartkajal  

Ljust puder


Nästa tog inte mer än en 15 minuter att göra... Ni kommer se vrf...    

Inte världens snyggaste men den kan bli bra om man lägger ner lite mer tid på de...  

Vill man göra en liknande variant så behövs: 

Svart ögonskugga 

Ljust/Vitt puder 

Svart kajal 

Rött läppstift 

En lösögonfrans 

Eye liner  



  

Försökte härma en typ av ett dockansikte men de blev lite fale... Men de blev ngn typ av ansikte iaf..      

Ville göra ärr för de blir så bra när man gör att dem nästan blir lite osynliga.. Som ni ser vid mitt öga, där är de först ganska starkt sen så försökte jag göra så svagt de gick så att de såg lite mer värkligt ut    


För att göra ärren så behövs de: 

Svart kajal 

Röd o svart ögonskugga

och en riktigt bra liten borst, för man behöver dra lite röd ögon runt ärren     




Shit asså, jag är så taggad inför Halloween...   

Tror ni märker de.. haha 


Jaja nu har ni fått lite tips ifrån mig iaf, hoppas de blir lättare att komma på vad ni ska vara! 

Men tänk på de att de behövs inte så mycket för att de räcker med lite smink så är man redan färdigt för Halloween    


Puss o Kram 







Av Kokki - 14 oktober 2014 23:14

 

HejHej kära gamla blogg! 

Nu har de varit ett tag då jag inte ens har haft en tanke på att denna bloggen ens finns, kom inte ens ihåg den förens idag när en kompis visade den för mig.... 

Så underbart smart jag är såklart, jag frågade först vems blogg de var men sen när jag kollade närmare så såg jag något bekant med den... 

Jaja skitsamma... De är bara tråkigt att läsa om att jag är osmart ( Även om jag inte är det)


Som ni ser så har jag förändrats lite med tiden, vet inte om man ska ta det positivt elr negativt... 

Men vem vet, det kanske kan vara båda    


Har blivit något elr några år äldre och har börjat i ettan på Bäckängs Gymnasiet! Stolt   

Jag valde Estet med inriktning på Musik för att försöka bli något stort iframtiden, de jag är mest ''happy for'' är att jag förhoppningsvis kommer få jobba med musik och glädja andra    


Haha ohh nej, låter som en riktig hippster nu    


Jag hoppas i fortsättningen att jag ska kunna lägga ut videoklipp där jag sjunger elr gör något annat inom musik... 

Men jag lovar att jag inte bara ska tjata om musik med er! 

Finns ju många andra saker som ingår i mitt liv som ni får veta om ni fortsätter följa Min Blogg    


Vill ni veta något om mig så skriv till mig elr ställ en fråga vet ja..! 


Kul att få vara med i matchen igen.. haha 


Många pussar Lisan Kokki   

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards